6 noi tendinte in educatie

960x0In timp ce, din pacate, in Romania cele mai multe probleme legate de scoala sunt de natura administrativa, la nivel global ultimele tendinte in educatie au legatura cu inteligenta arficiala. Forbes a publicat in iulie 2017 topul tendintelor care vin sa sprijine profesorii in nevoia lor de adaptare la realitatea elevilor:

  • Virtual Reality – imaginati-va cum este, profesor fiind, sa poti aduce Grecia Antica in clasa ta printr-o aplicatie cum este Unimersiv sau cum isi pot impartasi elevii creatiile virtuale prin intermediul Cospaces. Diferenta intre invatare teoretica si mix realitate/realitate vizuala, din punctul de vedere al invatarii si captarii atentiei elevului este imensa.

  • Redesign the Spaces – Se trece din ce in ce mai mult la „redesenarea” spatiului de clasa. De la birouri individuale la birouri comune, de la table cu creta la table inteligente si de la spatii formale la spatii informale, toate vin sa mute atentia pe elev, nevoia lui de a fi creativ si lucrul in echipa, cat mai apropiat de contextul viitor al elevului la locul de munca. „Sa creem, in loc de a privi”, pare a fi noua deviza a invatamantului!
  • BYOD – Vino cu laptop-ul personal la scoala ca sa lucrezi. Sunt state (stiam ca exista la un moment dat un proiect si in Romania) care au implementat programe prin care fiecare elev primeste laptop. Ca atare, a disparut sala IT, iar elevii folosesc din ce in ce mai mult propril device la scoala.
  • AI – Pe mine ma fascineaza SIRI sau BIXBY. Si ma gandesc cat de interesant, amuzant si interactiv trebuie sa fie faptul ca sunt Universitati unde exista asistenti virtuali care sunt capabili sa sprijine studentul in demersul individual de invatare. Cum ar fi sa ai un asistent virtual care sa iti caute materiale de studiu pe baza intereselor tale si a curriculei si sa iti ofere indrumare cand iti pregatesti examenul. De asemenea, sunt deja universitati unde s-a implementat cu succes serviciul de relatii cu clientii virtual. Cool!
  • Personalized Learning – Suntem in era in care se trece de la invatare la descoperire. Este greu ca profesorul sa poate oferi informatii mai noi, mai multe sau mai variate decat poate descoperi elevul pe internet. Asa incat profesorul devine sprijin, facilitator, mentor. Programe educationale precum Blended Learning implica mai mult studentul si mai putin profesorul, sunt bazate pe descoperire si permit un nivel ridicat de decizie a elevului in privinta procesului, de tipul „alege-ti singur drumul”.
  • Gamification – Cred ca nu exista parinte care sa nu opreasca copilul de la jocuri pe computer cel putin de cateva ori pe saptamana. Am folosit insa la un moment dat o aplicatie ca sa invete baietelul meu tabla innmultirii si m-am felicitat. Invatarea a devenit dintr-o corvoada si un motiv de cearta, o placere. Prin joc, invatarea devine instantaneu atractiva si interactiva iar copilul este motivat sa continue de feedback –ul rapid. Folosit in procesul de invatare „gaming-ul” este atractiv, interactiv, incurajeaza puterea de decizie si este actual.

Sigur ca pentru noi care ne luptam cu toaletele scolilor in curte si lipsa acuta de spatii “de cazare” in scoli,  o parte din noile tendinte par coborate direct dintr-un film SF. Cred insa ca este interesant si important totusi sa stim ca exista si sa ne uitam „peste gard” macar din cand in cand.

*Sursa aici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *