DSC_0328

Pentru ca intre cele mai citite materiale de pe blog este articolul cu finalitatile clasei pregatitoare, m-am gandit cu ajutorul colegelor mele sa enumeram si ce trebuie sa stie elevul de clasa I, o parte din obiectivele prevazute in curricula scolara a MEN:

La finalul clasei I, elevii vor fi capabili sa demonstreze urmatoarele achizitii la nivelul cunostintelor, abilitatilor si a atitudinilor, dezvoltate prin invatare, in scopul dobandirii competentelor de baza:

Comunicare in limba romana

  • Sa exprime o idee/parere; sa formuleze o cerere;
  • Sa utilizeze cuvinte noi in contexte variate, intonand corect propozitiile enuntiative si interogative;
  • Sa ofere informatii despre sine, despre viata de scolar, filme pentru copii, familie, prieteni, colegi de clasa, reguli de circulatie, despre mediul social si natural apropiat;
  • Sa povesteasca intamplari traite/auzite;
  • Sa descrie un obiect/o persoana;
  • Sa se orienteze corect in pagina cartii si a caietului;
  • Sa citeasca litere mari si mici de tipar si de mana/grupuri de litere/diftongi/cuvinte mono si plurisilabice/propozitii/enunturi;
  • Sa citeasca in ritm propriu un text la prima vedere de maximum 75 de cuvinte;
  • Sa identifice in text titlul/autorul/alineatele;
  • Sa scrie caligrafic pe liniatura tip I/tip II;
  • Sa aseze corect in pagina data/titlul/alineatele;
  • Sa scrie corect cu majuscule la inceputul propozitiei/titlul/substantivele proprii; scrierea corecta a cuvintelor ce contin grupuri de litere si diftongi;
  • Sa realizeze copieri, transcrieri si scriere dupa dictare (maxim 30 de cuvinte);
  • Sa redacteze texte scurte (3-5 propozitii) pornind de la experiente traite;
  • Sa gasesasca pentru cuvinte date sinonime/antonime/omonime (fara a fi folosita terminologia);
  • Sa desparta corect cuvintele in silabe (intuitiv).

Matematica si explorarea mediului:

  • Sa opereze (recunoastere/formare/citire/scriere/comparare/ordonare) cu numere naturale de la 0 la 100;
  • Sa realizeze operatii de adunari si scaderi fara si cu trecere peste ordin;
  • Sa rezolve probleme simple printr-o operatie/doua operatii;
  • Sa recunoasca pozitiile spatiale ale unor obiecte(verticala, orizontala, oblica, interior, exterior);
  • Sa reprezinte grafic figuri plane(patrat, dreptunghi, triunghi, cerc);
  • Sa descrie corpuri geometrice(cub, cuboid, cilindru, sfera) cu referire la forma si numarul fetelor;
  • Sa utilizeze unitati standard pentru lungime,capacitate,timp,valoare;
  • Sa colecteze, sa citeasca si sa inregistreze date;
  • Sa localizeze si sa denumeasca rolul organelor majore ale corpului(inima, creier, plamani, stomac, rinichi);
  • Sa numeasca rolul structurelor de baza la plante si al organelor majore la animale;
  • Sa denumeasca si sa identifice transformarile apei in natura(solidificare, topire, evaporare, fierbere, condensare);
  • Sa explice importanta soarelui ca sursa de lumina si caldura;
  • Sa observe si sa explice caderea libera a corpurilor;
  • Sa recunoasca forme si surse de energie;
  • Sa observe producerea si propagarea sunetelor.

Muzica si miscare:

  • Sa diferentieze sunete cantate vocal sau instrumental;
  • Sa cante individual sau in grup asociind miscarea sugerata de text si de ritm;
  • Sa execute un dans cu miscare repetata, pe un cantec simplu sau pe auditie;

Arte vizuale si abilitati practice:

  • Sa identifice si sa exploreze mesaje artistice simple, exprimate vizual;
  • Sa identifice caracteristici/ proprietati ale materialelor intalnite in mediul cunoscut;
  • Sa exprime idei si trairi personale prin utilizarea liniei, punctului, culorii si formei;
  • Sa realizeze constructii folosind materiale usor de prelucrat si tehnici accesibile.

Dezvoltare personala

  • Sa valorifice experiente personale in scopul cunoasterii de sine;
  • Sa-si exprime emotiile cu privire la ceea ce au experimentat si/sau descoperit;
  • Sa se raporteze la membrii grupului;
  • Sa fie motivati sa invete cu succes;
  • Sa exploreze ce meserii / profesii le-ar placea sa aiba.