In ultimii ani parintii au alternativa scolii private pentru educatia copiilor, iar asta a venit la pachet cu diverse temeri legate de alegerea intre scoala publica si cea privata. Aceste temeri apar in contextul in care nu exista traditie in invatamantului privat … abia incep sa termine primele promotii de absolventi, o parte dintre ei cu nivel foarte bun, dar increderea se construieste in timp.
Cele mai frecvente temeri ale parintilor in raport cu scoala privata sunt in legatura cu:
- Calitatea si experienta profesorilor si implicit calitatea serviciilor educationale oferite de scoala privata. Am constatat cu bucurie in ultimii ani ca din ce in ce mai multi invatatori de valoare din sistemul de stat si absolventi buni de studii pedagogice, care isi doresc o abordare noua a elevului, se indreapta spre invatamantul privat unde gasesc un mediu propice. Fireste ca imprima o calitate pe masura procesului educational.
- Imposibilitatea de a plati scoala pana la finalul ciclului si frica ca nu se va putea acomoda in sistemul public ulterior. Pentru un parinte ocupat, care ia in calcul un afterschool, costul ajunge la cuntumul unei taxe de scolarizare intr-o scoala privata cum este Butterfly. Iar timpul copilului este incomparabil impartit. Daca la afterschool rar este timp de altceva in afara de teme, la scoala privata copiii au in program si multe alte materii care ajuta la dezvoltarea abilitatilor. Totusi, daca parintele nu-si mai permite taxa scolara, reintegrarea se face destul de facil avand in vedere ca programa scolara este aceeasi.
- Evaluarea copiilor in raport cu cu plata taxei scolare. Scolile private au aceleasi evaluari externe ale elevilor la finalul claselor a 2-a; a 4-a; a 6-a ; a 8-a.
Scoala diferentiaza parteneriatul financiar si cel educational si faptul ca relatia invatatorului cu elevul, in cadrul scolii, nu are nicio legatura cu plata scolii de catre parinte.
Alte criterii importante pe care de obicei parintii le pierd din vedere atunci cand aleg, sunt:
- Siguranta si alimentatia, elemente importante in dezvoltarea copilului, pe care parintii nu le iau intotdeauna in calcul atunci cand aleg scoala.
- Folosirea eficienta a timpului, impartirea lui intre studiu, teme si dezvoltarea abilitatilor de viata.
- Numar mic de copii in clasa care permite o abordare diferentiata. Cu 30 de copii in clasa, indiferent de cat de bun este invatatorul, este aproape imposibila abordarea diferentiata.
Abordarea copilului in contextul realitatii pe care o traim:
Abilitati precum dezvoltarea creativitatii, a stimei de sine si curajului de a cerceta, a comunicarii si empatiei, capacitatea de a lua decizii si de a-si asuma greseli, sunt abordate de catre invatator la scoala privata si sunt necesare oricarui viitor adult de succes, mult mai mult decat memorarea si redarea unor informatii.