Am facut o lista cu finalitatile clasei pregatitoare pentru parintii care nu stiu exact ce ar trebui sa stie copilul:

1 Matematica si explorarea mediului – indicatori de realizare

  • sa isi imbogateasca experienta senzoriala, ca baza a cunostintelor matematice referitoare la recunoasterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificare, constituirea de grupuri, multimi, pe baza unor insusiri comune.
  • sa efectueze operatii si deductii logice, in cadrul jocurilor cu piese geometrice
  • sa numere crescator si descrescator in intervalul 0-31
  • sa compuna si sa rezolve probleme simple, implicand adunarea si scaderea in intervalul 0-10

  • sa gaseasca solutii diverse la situaaii problematice intalnite in viata zilnica sau in povesti
  • sa cunoasca elemente ale mediului social si cultural, pozitionand elementul uman ca parte integranta a mediului
  • sa recunoasca si sa descrie verbal, grafic componente si anumite schimbari ale mediului inconjuriator
  • sa comunice impresii pe baza obsevatiilor facute
  • sa aplice norme de comportare specifice asigurarii sanatatii si protectiei omului si naturii

2 Comunicare in limba romana – indicatori de realizare

  • utilizeaza vocabularul potrivit varstei
  • formuleaza si pune in valoare deprinderile de exprimare
  • pronunta corect sunete si cuvinte uzuale care pot face parte din vocabularul activ, precum si propozitii
  • identifica sunetul initial al cuvintului si gaseste cuvinte care incep cu acelasi sunet
  • foloseste corect pronumele si adverbele de timp in exprimare
  • realizeaza corect acordul de gen, numar, persoana, timp
  • desparte in silabe
  • integreaza in vorbire cuvinte si expresii noi
  • alcatuieste propozitii simple si dezvoltate
  • aseaza in ordine logica doua-patru propozitii
  • GCV_4967foloseste sinonime si antonime ale cuvintelor uzuale
  • asculta si recepteaza corect diferite mesaje
  • formuleaza diferite mesaje din cel putin trei enunturi asezate intr-o ordine logica
  • raspunde corect si complet la intrebari care i se adreseaza legate de mediul inconjurator

 

Arte vizuale si abilitati practice

Este propusa o abordare integrata a conceptelor specifice celor doua domenii, cu scopul de a asigura o invatare holistica prin cresterea atractivitatii pentru copiii de aceasta varsta.

Indicatori de realizare

  • cunoaste si foloseste corect materiale specifice (pensule, foarfeca, lipici etc)
  • utilizeaza tehnici specifice domeniului (indoire, mototolire, festonare,dactilopictura, innodare etc)
  • realizeaza creatii functionale si/sau artistice folosind materiale si tehnici elementare diverse
  • exploreaza mesaje artistice exprimate in limbaj vizual intr-o diversitate de contexte familiare
  • exprima sentimente si trairi prin tehnici specifice domeniului (ex. Prietenul iubit, Felicitarea de ziua Mamei)

4 Muzica si miscare – indicatori de realizare

  • executarea de miscari libere pe muzica
  • diferentiaza sunete create vocal sau instrumental
  • executa un dans cu miscare repetata, pe un cantec simplu sau pe auditie
  • realizarea de miscari sugerate de textele cantecelor
  • sa cante cu acompaniament
  • realizarea de sunete de diverse frecvente folosind diverse materiale

5 Dezvoltare personala – indicatori de realizare

  • manifesta interes pentru auotocunoastere si atitudinii pozitive fata de sine/fata de ceilalti
  • exprimarea adecvata a emotiilor in interactiunea cu copii si adultii cunoscuti
  • utilizarea abilitatilor si atitudinilor specifice invatarii in context scolar

6 Religie – indicatori de realizare

  • identifica principalele calitati ale unui bun crestin pe baza valorificarii unor situatii din viata zilnica si a unor exemple biblice
  • observa aspecte specifice (de diferentiere) ale bisericii fata de alte cladiri
  • cunoaste si adopta un comportament adecvat in biserica si in curtea bisericii
  • cunoaste si recunoaste marile sarbatori crestine, semnificatia  lor
  • retine rugaciuni, sau mesaje crestine transmise prin texte specifice, colinde, cantece religioase