Scoala animalelor

Intr-o buna zi, animalele au decis sa infiinteze o SCOALA. Au gandit si un curriculum care sa acopere toate nevoile de invatare si s-au oprit la urmatoarele materii: catarare, alergare, zbor si inot.

RATA era buna, senzational de buna la inot, mult mai buna decat profesorul, insa mediocra la alergare si zbor. La catarat era complet neajutorata. Profesorii au decis sa nu mai inoate, ci sa lureze intensiv la catarat. Dupa un timp, ea a devenit mediocra la inot! Dar mediocru este totusi acceptabil … mai ales la scoala.

Asa ca nimeni nu a considerat ca este cazul sa-si faca griji. Numai rata simtea, undeva in sufletul ei, ca ceva nu este in regula.

VULTURUL a fost de la inceput un copil problema…

A fost primul in clasa la catarat in varful copacului. Poblema e ca avea propriul lui stil de a ajunge acolo. Un stil care era total impotriva regulamenului. El a devenit acel elev are trebuia sa ramana mereu dupa ore pentru a scrie de 100 de ori  “Nu am voie sa trisez.”

URSUL a picat toate testele pentru ca s-a spus despre el ca e lenes … in special iarna. El se descurca cel mai bine … vara. Dar scoala, din pacate, era inchisa vara.

ZEBRA chiulea aproape tot timpul pentru ca poneii radeau de dungile ei. Si asta o intrista foarte tare.

CANGURUL a inceput primul in clasa. Dar s-a descurajat rapid cand i s-a cerut sa alerge pe toate cele 4 picioare, ca si colegii sai.

PESTELE a renuntat la scoala. Pentru ca s-a plictisit. Pentru el toate materiile erau la fel. Dar nimeni nu a inteles asta, pentru ca nimeni nu mai vazuse vreodata un peste.

VEVERITA a luat un “FB” la catarare, dar profesorul de zbor i-a cerut sa zboare de jos in sus nu … de sus in jos. Picioarele ei au obosit atat de tare practicand decolarea, incat a inceput sa ia “B” la catarare si “S” la alergare.

ALBINA, de departe a fost cea mai mare problema. Asa ca profesorul a trimis-o la doctor. Pentru testare! Doctorul a spus ca albina are aripi prea mici pentru zburat si ca sunt categoric nepotrivit prinse de corp. Albina nu a vazut niciodata raportul doctorului pentru ca a zburat unde-a vazut cu ochii …

RATA este copilul bun la romana si slab la matematica … care primeste exercitii suplimentare la matematica in timp ce colegii lui lucreaza la romana. Isi va pierde, in timp, stralucirea la romana. Dar “Uraaa!” va avea rezultate mediocre la matematica.

VULUTURUL este copilul care devine “problema” pentru ca are propriul sau stil de a face lucrurile. Desi nu face nimic cu adevarat RAU, nonconformismul sau pare dascalilor generator de probleme. Prin urmare, el sfarseste mereu pedepsit.

Cine nu-l recunoaste pe URS? Copilul stralucitor in tabara, care exceleaza in activitatile extrascolare, dar care esueaza lamentabil in tot ceea ce TREBUIE sa faca la scoala?

CANGURUL este copilul care renunta la lupta pentru ca nu a fost suficient apreciat si incurajat.

PESTELE este copilul cu nevoi speciale care nu se poate pune in valoare intr-un mediu obisnuit.

Spre deosebire de RATA, care se “descurca”, VEVERITA se autodistruge si esueaza pentru ca sunt lucruri pe care, PUR SI SIMPLU, ea nu le poate face. SI NIMENI NU O CREDE.

ALBINA, oo, albina ! Este acel copil cu care dascalul simte ca nu va ajunge niciodata nicaieri. Dar care, cu ajutorul parintilor, are suficienta motivare personala pentru a reusi. Spre surpriza tuturor …

ZEBRA este copilul gras, slab, scund, inalt, de alta etnie sau pur si simplu doar timid care esueaza aparent pentru ca nu se straduieste suficient. Prea putini realizeaza ca motivul real al esecului acestui copil este un anumit grad de “inadecvare” sociala.

Fiecare COPIL este o combinatie unica de personalitate si talente. Unii copii sunt dotati intelectual, altii emotional, altii sunt buni sportivi, altii sunt dotati cu multa creativitate.

Fiecare copil vine pe lume cu propria lui “colectie” de talente. Dar pentru ca niciun copil nu vine pe lume si cu un “ghid de utilizare.”

Parintii si dascalii ADEVARATI …

  • INVATA …
  • OBSERVA …
  • DESCOPERA … pentru a intelege, IN TIMP, “Manualul de utilizare” al fiecarui copil pe care trebuie sa-l calauzeasca.

 

SCOALA AR TREBUI SA FIE PENTRU TOATA LUMEA !

Adaptare de text dupa fabula Dr. R. H. Reers

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *